Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

Bookworm: "Οι στάρ"

Καλημέρα μανάρια!!!

 Πολλές μέρες πέρασαν από το τελευταίο μου post και δυστυχώς δεν ήταν ευχάριστα τα γεγονότα που με έκαναν να απέχω από τα καθήκοντά μου ως blogger...
Όμως σήμερα είναι μια μέρα ξεκούρασης απ' όλα αυτά, οπότε και δράττομαι της ευκαιρίας να σας δείξω ένα από τα βιβλία που μου κράτησαν συντροφιά τις ώρες μου στις αίθουσες αναμονής...

Υπό τον τίτλο "Οι στάρ"(1972) το βιβλίο αυτό του Εντγκάρ Μορέν (Edgar Morin) "ιχνηλατεί την εξέλιξη του σταρ σύστεμ και επιχειρεί να απαντήσει στο πώς και κάτω από ποιες συνθήκες διαμορφώθηκε".  
 Τοποθετώντας την εμφάνιση των σταρ το 1910, ο Μορέν καλύπτει όλη την χρυσή περίοδο του κινηματογράφου μέχρι τη δεκαετία του 1970 και μας παραθέτει τα ψυχολογικά, κοινωνικά, πολιτισμικά και οικονομικά ακόμη αίτια που οδήγησαν στην ανάδειξη και καθιέρωση των "βεντετών".
  Πώς η αγάπη του κοινού για έναν ηθοποιό τον αναδείκνυε από τη μια μέρα στην άλλη σε "σταρ"?
Τι αντιπροσώπευε ο ηθοποιός αυτός για ένα συγκεκριμένο target group, ώστε αυτό το ίδιο να τον βλέπει σα Θεό? 
 Αυτά μαζί με άλλα ερωτήματα απαντώνται στο πιο vintage βιβλίο που έχω διαβάσει ως τώρα!
 
 

Γενικά, προτιμώ τα μυθιστορήματα και μέχρι πρότινος θεωρούσα ότι οι "μελέτες" είναι για να τις διαβάζουν οι φοιτητές ( κι εγώ τέλειωσα μ' αυτά τα πράγματα και από τις "μελέτες" προτιμώ τις "ο-μελέτες"), αλλά αυτή με "τράβηξε" τόσο πολύ, που απορούσα με τον εαυτό μου! 
Εντυπωσιάστηκα από ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ που εμφανίζονται στο βιβλίο (με ηχηρότερα των James Dean, Ava Gardner και Marilyn Monroe), αλλά και από τις μαρτυρίες θαυμαστών και τα γράμματά τους προς το είδωλό τους...!


Κλείνοντας όμως, θεωρώ ότι αυτό που με εντυπωσίασε και με "κράτησε" περισσότερο σ' αυτό το βιβλίο ήταν το ότι... κάπου αναγνώριζα τον εαυτό μου...και τους ανθρώπους γύρω μου...και την τρέλα με τα "Oscar" και τις "Χρυσές Σφαίρες...και όλα τα "τι φοράει η τάδε σταρ" και "τα beauty tips της δείνα σταρ"...και τελικά κάπου μου λύθηκαν και πέντε δέκα απορίες...

Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα!
Θα εκπλαγείτε!


Υ.Γ. : Το παραδέχομαι! Οι μελέτες (εντάξει,όχι κι όλες!) ΔΕΝ είναι μόνο για φοιτητές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου